Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karoline Leavitt, a preluat microfonul la o conferință de presă referitoare la taxele vamale pentru a spune că decizia Amazon de a adăuga un buton care să indice costul unui articol din cauza taxei impuse de Donald Trump este un „act ostil și politic”, relatează
„De ce Amazon nu a făcut acest lucru când Administrația Biden a crescut inflația la cel mai înalt nivel din ultimii 40 de ani?”, a spus ea, adăugând că tocmai vorbise la telefon cu președintele Donald Trump despre decizia Amazon.
Ea a acuzat Amazon că a încheiat un parteneriat cu „brațul propagandistic al Chinei”. Ea nu a răspuns la o întrebare despre șeful Amazon, Jeff Bezos, care deține și ziarul Washington Post.
Secretarul Trezoreriei, Scott Bessent, a lăsat-o pe Leavitt să răspundă la această întrebare, spunând că se negociază acorduri, în special cu India, pentru a ajunge la noi înțelegeri comerciale. El a subliniat că 17 țări se vor așeza la masa negocierilor, dar a 18-a, China, va fi pusă deoparte, într-o categorie separată.
CEO-ul Amazon, Andy Jassy, a declarat recent că tarifele impuse de președintele Trump ar putea duce la creșterea prețurilor.
că Amazon a efectuat unele „achiziții strategice de stocuri în avans” pentru a încerca să mențină prețurile la un nivel acceptabil.
Dar Leavitt a declarat în această dimineață că adăugarea unei mențiuni care dă vina pe creșterea tarifelor pentru majorarea prețurilor este o manevră politică.
că aproape 1.000 de produse vândute pe Amazon au înregistrat creșteri de prețuri de la jumătatea lunii aprilie, pe fondul repercusiunilor tarifelor americane asupra importurilor din China asupra sectorului de retail.
Bessent a subliniat că încheierea unor acorduri privind tarifele după decenii de dezechilibru va necesita timp și că de aceea „investitorii individuali au încredere în președintele Trump”.
El a adăugat, de asemenea, că ecuația are la fel de mult de-a face cu securitatea națională cât și cu economia, explicând că SUA nu pot fi dependente de țări străine pentru producția de cipuri și alte produse și să aibă în continuare un sentiment de securitate.
Știrile despre tarifele auto, a adăugat el, vor fi publicate mai târziu pentru a ajuta la „revenirea locurilor de muncă de înaltă calitate” în SUA. El a subliniat, de asemenea, că proiectul de lege fiscală din Congres este esențial pentru a da un impuls economiei.
Reacția pe rețelele sociale la planul Amazon de a adăuga costul unui tarif la checkout a fost întâmpinată cu critici privind motivul pentru care compania nu adaugă un buton care să indice că un produs este „fabricat în America”, în timp ce unii au spus că este o dovadă de „transparență” pentru cumpărător.
Editor :